Relatiemanagement | De relatie met jezelf
De relatie die je met jezelf hebt, is grotendeels bepalend voor je relatie met anderen. Je gedachten spelen hierbij een grote rol. Focus je je vooral op het negatieve, dan doen anderen dat ook. Andersom werkt het ook zo. Als je je goed voelt dan straal je dat uit en krijg je dat ook weer terug.
Tijdens de training onderzoeken we het beeld wat je van jezelf hebt. Hoe tevreden ben jij met jezelf? Door hier bij stil te staan, krijg je de kans om de relatie met jezelf te verstevigen. Je leert te vertrouwen op jezelf. Een goede relatie met jezelf is de basis van een goede relatie met een ander. Als jij je krachtig en goed voelt, straal je dat uit en willen mensen graag met je omgaan. Een vereiste bij zakelijke relaties.
Tijdens de training leer je hoe je negatieve overtuigingen kan ombuigen naar positieve overtuigingen.
Relatiemanagement | Verwachtingen en vooroordelen
Zakelijke relaties kunnen complex zijn. Of het nou je collega, je klant, je leidinggevende of je secretaresse is, iedereen heeft onuitgesproken behoeften. Door verkeerde interpretaties, vooroordelen of onduidelijke verwachtingen, liggen conflicten op de loer.
Tijdens de training Relatiemanagement ontvang je handvatten om onduidelijkheden weg te nemen. Het stellen van de juiste vragen en goed luisteren zijn waardevolle vaardigheden die je hier voor kunt inzetten. Relatiemanagement komt neer op het managen van verborgen emoties. Wil je bouwen aan duurzame zakelijke relaties, dan is dit een essentieel onderdeel.
Zakelijke relaties bouwen | Communicatie afstemmen
Heb je een nieuwe klant? Een nieuwe baan, of ga je met een nieuwe collega samenwerken? Je kent elkaar nog niet goed en in het begin ben je aan het aftasten. Welke toon kies je in het contact? Wat maak je wel bespreekbaar en waar wacht je nog maar even mee? Een belangrijke fase die effect heeft op de duurzaamheid van de relatie.
Tijdens de training Relatiemanagement leer je om je communicatie af te stemmen op de ander. Je leert hoe je contact kan maken en dat je eerst moet volgen om vervolgens te kunnen leiden. Niet alleen bij nieuwe contacten is dat noodzakelijk, ook bij bestaande relaties is het goed om af te blijven stemmen op de ander.
Relatiemanagement | De winst van duurzame relaties
Tijdens de training Relatiemanagement ontdek je de winst van duurzame relaties. Mensen doen zaken met mensen. Daarom is het belangrijk dat je bouwt aan je zakelijke relaties. Je weet nooit hoe zaken lopen en hoe belangrijk een zakelijk contact voor je kan zijn.
Hoe bouw je aan duurzame relaties in plaats van vluchtige, oppervlakkige relaties? Je leert behalve een stukje theorie over relaties en relatiemanagement, ook hoe je het beste uit je relaties kunt halen. Niet alleen op de korte termijn maar juist ook op de lange termijn.
Mensen zijn sociale wezens die behoefte hebben aan verbinding. Wij helpen je het beste uit je zakelijke relaties te halen en geven je tips over het aangaan van duurzame relaties.
Inhoud training Relatiemanagement
- Relatiemanagement: bewust van de relatie met jezelf
- Tips en trucs: vragen stellen en luisteren
- Verwachtingen en vooroordelen detecteren
- Afstemmen van je communicatie op de ander
- Theorie: relaties en relatiemanagement
- De winst van duurzame relaties
Bovenstaande inhoud is een indicatie van de mogelijkheden, de training wordt op maat aangeboden.